USA,Washington D.C

Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 25 december 2009 01:32

     

Jag bakade bröd imorse som jag hade med mig till maten idag. De blev riktigt gott faktiskt!


Vi har haft en underbar julafton, alltid är de kanon! Öppnat paket i massor och umgåtts tillsammans. Teo fick ett twister spel av mig så där av den snygga bilden på mig och rickard. Vi spelade tills svetten rann av oss. Men kul hade vi!


Nu ska jag sova för imorgon ska jag ut och träffa lite kompisar. Sista kvällen på 1 år.. Känns fortfarande overkligt. Om 2 dagar är jag påväg till arlanda för att åka tll USA. Knepig känsla detta!

GODNATT!

Av Sara - 23 december 2009 22:48

 

Imorgon är det julafton och tomten kommer!


Dock blir julafton lite bortglömt av allt USA tänkande för min del, jag tycker de är väldigt synd. Men jag antar att de kommer fler jular och då ska jag vara lite mer fokuserad, Jag lovar!


Förresten, de vore kul att se vilka de är som läser bloggen! Kan ni inte lämna en liten kommentar och berätta vilka ni är? :)


GOD JUL!

Av Sara - 23 december 2009 00:29

 

Denna är nu min och bara min!

Av Sara - 22 december 2009 00:02

Någon som har lust att hjälpa mig att fixa till min blogg?


Jag vill ha den fin, något med USA och AUPAIR att göra .. Jag kan inte själv. Vore grymt tacksam om någon vänligt person ville hjälpa mig :)

Av Sara - 21 december 2009 23:53

Jag funderar starkt på att köpa med mig en mini dator till USA. Jag kan nästan bara komma på fördelar vad gäller mitt nya data inköp.

  1. Den tar nästan ingen plats alls och jag kan ha den i handväskan på flyget.
  2. Jag kan då ta med mig min systemkamera+väska utöver handbagaget.
  3. Jag kan ta med mig datorn vart jag vill i USA och kan kanske känna mig lite trygg i det (inbillar jag mig)
  4. Den är rosa och jätte fin, bara de är värt mycket!
  5. Jag är fruktansvärt trltt på min nuvarande dator som jag haft i 2 år typ..

De var fördelarna, nu till nackdelarna


  1. RAM minnet är inte det bästa, men går att uppgradera.. fast jag vet inte hur man gör :P
  2. Det äör inte så kul att itta på bilder i en liten dator
  3. Det finns inget CD uttag ..
  4. Kameran i en minidator är ofta inte så bra

Såå, nudå! HJÄLP!


Men de lutar verkligen åt en ny dator, hoppas bara att pappa vill köpa min gamla,d e vore guld!


Av Sara - 20 december 2009 18:36

Jag är ganska värdelös på att fixa min blogg, haha! Någon som vill göra en insats här? De skulle uppsakkats väldigt mycket :)


Om exakt en vecka så sätter jag ner båda mina fötter i New York, UNDERBART och läskigt på samma gång! Jag tror och hoppas att denna resa kommer vara något av det bästa som händer mig. Jag vet att de kommer bli galet på många sätt och vis. Jag kommer vara lycklig, jag kommer vara ledsen, jag kommer vara glad och jag kommer säkert vara ledsen ibland. Men jag tror att de kommer bli great på alla sätt och vis!  NU VILL JAG ÅKA!



Av Sara - 19 december 2009 23:46

Idag tog jag och mamma in julen på riktigt. Jag klädde granen och placerade julklapparna så fint där under. Jätte mysigt blev det!


 

Kort med och utan blixt! Orkade inte göra något med bilderna, kanske fixar till dem en annan dag! Men visst blev granen fin? Dock ser man ut som en jätte person brevid en liten gran ;P


Ikväll har jag "prov" packat.. Försökte välja ut kläder som ska med till USA. Hade en JA-hög, en NEJ-hög och en KANSKE-hög. Efeter att ha proppat ner JA-högen i resväskan slängde jag genast KANSKE-högen direkt till NEJ-högen. Hur ska detta gå?De kommer aldrig få plats, jag lovar! Ändå tar jag inte med mig ett skit.. Jag fattar inte alls!


[Om en vecka befinner jag mig på vägen upp till stockholm <3]

Av Sara - 19 december 2009 00:34

Jag gjorde precis mitt sista arbete innan min USA-tripp kan ta fart. Skönt som tusan! Nu kan jag fokusera på att PACKA, och njuta av de sista dagarna hemma och JULAFTON! Det är snart va? Jag har helt slutat fokusera på jul, så konstigt. Men det enda jag tänker på är den 27:e dec.. undrar varför? ;) haha..

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards