USA,Washington D.C

Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 30 december 2009 20:14

Må USA brinna i helvetet... Är det du Rickard lilla som skrivigt det? :)

Av Sara - 30 december 2009 19:57

Måste börja med att säga att min mage är upp och ner och fram och tillbaka! Idag och om några fluttiga timmar sitter jag i ett främmande hus med en främmande familj som jag ska bo och jobba hos. JAG ÄR NERVÖS!


Igår kväll åkte vi in till New York och såg massa fina saker, shoppade massa I LOVE NY tröjor på Times Square. Vi var också uppe i Top off the rock, kan inte beskriva känslan med ord. Först och främst så var det 76 våningar upp, och det med hiss. För er alla som känner mig var bara det faktum att åka hiss upp en utmaning. Jag trodde jag skulle dö rent ut sagt. Men tro de eller ej jag klarade mig ändå upp och ända ner. Lock för öronen hit och dit men jag var där uppe och jag var stolt över mig själv! Väl där uppe såg man ALLT, men fan vad kallt de var. De blåste och vi frös som tokar. Men de var det värt. Vi åkte ut och tittade på frihetsgudinnan, men fick inte bra bild. Såg också  ground zero, de va overkligt.

Vi såg massa andra saker från bussen, otroligt mycket från sex and the city! Det var en roligt tur som alla borde åka med som kommer hit, vi var isbitar men alla var glada och nöjda ändå :) REKOMENDATION!

Av Sara - 30 december 2009 19:55

                   

Fler bilder kommer en annan gång, detta var bara några av cirka 300 bilder som vi tog under våran tur till New York turen vi hade igår kväll! Det var underbart, skriver mer om de snart :)

Av Sara - 29 december 2009 04:34

 

Jag glömde ladda upp denna bilden. Min värdmamma har bakat detta och skickat till hotellet. Jätte gulligt och jätte gott var det verkligen! Pratade med henne i telefon förut också, de känns jätte bra när jag pratar med henne. HOn verkar så rolig och jätte gullig!


Kort uppdatering om dagen:


Har haft lektion mellan 08.30-12.15 och sen var det lunch och den tog vi snabbt för att sedan gå till stamfords mall och shoppa lite. Fick dock inte med mig något därifrån. Men det var roligt att se. Efter det var det lektion igen till klockan 19.00, där vi fick lära oss om hur amerikaner är. Sen var det middag, PIZZA. Denna maten gör mig galen. Vi skyndade iväg till Target för lite mer shopping. Kul att se sig om lite grann!


Nu ligger jag här och ska sova. Är jätte trött och ska upp tidigt imorgon!

GODNATT everybody!


Av Sara - 29 december 2009 04:23

      Frukost - lunch - middag


      flygplatsen i amsterdam - planet - landat i USA


      Shopping with the girls


    Rast från lektionen - min fina utsikt från flygplatsen till hotellet

Av Sara - 28 december 2009 20:22

Dagen mat: Tacos till lunch och Pizza till middag och till frukost fick vi bagel och kaffe typ, nån äcklig yoghurt också.. Maten kommer nog göra mig galen! Nu ska vi ner och ha lektion igen, uppdaterar ikväll igen! Då får ni bilder också :)

Av Sara - 28 december 2009 02:08

Jag, Sara Johansson är framme i USA. It´s crazy! Trafiken mellan flygplatsen och vårat hotell var hur galen som helst. Har aldrig sett så mycket bilar i hela mitt liv. De tog över 3 timmar när de skulle ta 1 timme. Jo men visst, vi hade nog inte redan rest tillräckligt.. Damp på hög nivå!

Men nu är vi framme, vi har fått lite allmän information och våra hotellrum. Mina rumskompisar har dock inte kommit än, de landar säkert senare. Men eftersom jag kommer somna vilken sekund får jag nog träffa dem imorgon.De ringer och väcker oss 07.00, tack för den! Vi ska nog försöka oss över och se lite shopping imorn på rasten också, de ska bärjas i tid.


Säkerheten idag på flygningarna hette duga kan jag lova. Särskilt i Amsterdam, av med skorna och upp med ALLT bagage. Då menar jag allt. De vände upp och ner på varenda liten pyl i alla väskor. Sista timmen i planet var alla tvugna att sitta fastspända också, och de utan filt och kudde. Så man inte kunde hitta på något bus som inte är accepterat uppe i luften. Jag tycker nog att de gick hyfsat bra nör vi kom till USA, visst de hade tusen frågor om allt och ingenting. Men jag visste ju vart jag skulle, vad jag ska göra här, vad jag gjorde hemma innan jag åkte och allt de där. Så de va inga problem.


Herregud vilket långt blogginlägg, de va inte meningen! Men nu förstår ni kanske att jag är lite trött. Har mpnga intensiva dagar framför mig! Jag uppdaterar igen så fort jag kan..


Av Sara - 25 december 2009 17:25

Hörde ni vad jag sa? Ja ni hörde rätt, jag kan äntligen säga "imorgon börjar mitt äventyr" .. Hur galet är inte det? Imorgonkväll styr jag mot Arlanda och lämnar Karlstad bakom mig för ett bra tag. Närmare bestämt ett år. Galen panna! De borde vara jag.


Just nu bubblar de massa känslor i mig, jag vill åka och jag längtar som en tok. Men jag ska lämna alla här hemma så länge. Men de bästa är att de finns kvar när jag kommer hem igen.. Tur de! Ikväll ska jag säga hejdå till galet mycket folk, de kommer nog bli endel tårar men de får jag ta. Vi ska ha en jätte bra kväll, det är ett som är säkert!


SOM JAG HAR LÄNGTAT EFTER DETTA! Snart blir det verklighet!!!!

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards