USA,Washington D.C

Alla inlägg under november 2009

Av Sara - 28 november 2009 23:19

Igår var det exakt 1 måndag kvar till jag sitter på planet till USA och New York. Jag längtar som en iller!


Sedan sist jag bloggade här så har jag fått kontakt med massa tjejer som ska åka till USA runt samma datum som mig. Ganska många som kommer till D.C men även andra som åker samma datum som mig från Sverige som ska till andra platser. Känns bara så underbart skönt att veta att man inte är själv längre. Någon som man kan disskutera packningslista och penga problem med. Helt enkelt dela allt de man är orolig över!


Min värd mamma sa att hon skulle hjälpa mig med en pcknings lista, hur gullig är inte hon? :) Det kommer nog bli bra detta till slut, jag vill bara iväg nu! PRONTO! :)

Av Sara - 16 november 2009 21:56

Det börjar kännas lite på riktigt nu faktiskt, jag kommer snart vara på andra sidan jordklotet. Det är en galen känsla rent ut sagt. Men den är underbar!


Idag skickade jag iväg mina hälsoundersökning till de som skulle ha in dom. En sak mindre att tänka på... Check! Det börjar ordna upp sig med alla tusen papper hit och dit nu, snart kanske högen börjar lida mot sitt slut. Inte mig emot alls! Nu ska jag bara skicka in papprena om internationellt körkort, betalningen och hmmm.. något mer är det alldeles säkert!


Jag skulle vilja veta ungefär vilken tid den 27:e jag ska lyfta från arlanda, känns så konstigt att inte veta de! Men den som väntar på något gott väntar väl aldrig förlänge antar ja? :)

Av Sara - 12 november 2009 16:58

I alla fall känns det som att jag snart är påväg. Det är 45 dagar kvar tills jag sitter på Arlanda och undrar vad tusan jag håller på med. Men tids nog ska jag nog kunna svara mig själv på den frågan också! JAG LÄNGTAR! Idag ska ni veta kom en väldig överraskning på min mail, min BILJETT från New York till Washington. Min värd mamma har bokat den och kommer skicka den till mitt hotell i New York. Hur underbart är inte det? Jag vill åka nu, tänk om imorgon kunde vara den 27 December...

Av Sara - 2 november 2009 09:30

Idag har jag skaffat mitt VISUM till USA-landet. Jag är grymt mycket på väg åt rätt håll nu ska jag be att få tala om för er! Jag var jätte nervös, helt sjukt. Alla jag vet har varit där sa att de inte var så farligt men jag trodde nog att de skulle bita mig i örat i alla fall. Men nu i efterhand kan jag också säga att de inte alls var farligt. Inga problem över huvudtaget. Gubben som pratade med mig var faktiskt riktigt rolig. Det var kul att prata engelska med någon som kan engelska och jag fick även erfara att min knackliga engelska duger riktigt bra! SÅ JAG HAR ETT VISUM FÖR 13 MÅNADER I USA, helt galet underbart!


En sak till, jag drar om mindre än 2 månader! Hejdå Sverige säger vi då, ses om 1 år!

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards