USA,Washington D.C

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Här slutar resan

Av Sara - 7 januari 2010 20:47

Jag antar att jag måste ta tag i detta och förklara för er varför de varit tomt här..


Resan till USA var något jag hade sett fram emot hur mycket som helst, de var de enda jag ägnade mina tankar åt innan jag åkte iväg. De var också de enda jag pratade! Jag intalade mig själv att jag inga förväntningar hade, men jag insåg ganska snabbt att jag hade enormt höga förväntningar på allt där borta.


INGET BLEV SOM DE SKULLE ELLER SOM JAG VILLE OCH HADE TÄNKT MIG! Man kan nog säga att det mesta sket sig på en gång. Det enda jag nu fokuserade var på "hur fan ska jag ta mig hem"? Jag kände mig fast på en plats där jag verkligen INTE ville vara. Bo i någon annans hus och arbeta för dem och med deras barn. DE ÄR INGET JAG VILL!


Jag gillade visst USA i sig, men jag har aldrig haft längtan dit egentligen. Jag vet inte vad som drev igång mig på allt detta om jag ska vara ärlig. Kanske min känsla av att jag måste prova allt hela tiden. Jag vill gärna veta hur allt känns och hur allt är. Kanske var de det som fick mig att vilja åka till andra sidan jorden. Visst USA är är grymt, de lilla jag hann se av New York var underbart men heldre åker jag och lägger mig på en strand i Australien.


De jag hade gått förlorat om jag inte åkt är allt jag lärde mig under tiden i USA. All kunskap jag fick om mig själv, vad som är viktigt för mig och vad jag vill här i livet! Jag vet nu verkligen vad jag INTE vill, jag vill inte vara au-pair. Inte där och inte nu!


Jag vet att många kommer tycka att jag är vek, att jag är knäpp i huvudet som inte gav det en chans när jag väl var där. Jag vet det. Men sanningen är att jag inte ville. Jag hade säkert kunnat lära mig att trivas, de tror jag säkert. Men de va inget jag ville. Jag ville inte vara där, jag ville inte lägga varken tid eller energi på det. Jag visste vad jag ville och det var att åka hem!


Jag var tvungen att göra de som kändes bäst för mig själv, helt utan att ta hänsyn till vad alla andra skulle tycka om tänka om mig! Det bästa för mig var att åka hem till Sverige igen. Inget sagt om att jag aldrig kommer åka igen, dock aldrig som au-pair. Men kanske under andra förutsättningen, men inte nu! Men man ska aldrig säga aldrig, det är något jag har lärt mig..


Så, summering: SARA ÄR HEMMA IGEN! (detta är också döden för denna bloggen)
 
 
Sandra

Sandra

7 januari 2010 22:11

Du ska komma tillbaka Sara, you know it. Du har inte sett det riktiga NYC än, iofs så har inte jag det heller men..

http://sandraaandersson.blogg.se

 
Anna Johansson

Anna Johansson

7 januari 2010 22:58

Aw, vad tråkigt att du inte trivdes. Men då gjorde du iaf helt rätt val att åka hem till Sverige igen :) Jag tycker du ska vara stolt över dig själv som tog en chansning, annars hade du aldrig vetat de du vet idag :D Hoppas allt är bra med dig och att vi hörs någon dag, kram kram

http://www.annaelisabethjohansson.blogg.se

 
Ingen bild

Jerker

8 januari 2010 00:02

Jag tycker du gjorde rätt, man ska följa sitt hjärta!

 
sanne

sanne

8 januari 2010 13:39

jag kan inte för många gånger säga hur stolt jag är över dig baby! För det är jag verkligen! Och det hoppas jag att du vet vid det här laget! ;)

Hjärtat, du är min sol i skymningen!

http://piixelslyna.blogspot.com

 
Ingen bild

carro jonsson

8 januari 2010 15:54

Fick exat samma känsla i London. Det ENDA ja ville va att åka hem. hem hem hem! Stog ändå ut ett halvår, och givetvis ångrar ja inte att ja stannade kvar. Man ångrar ju inte de man gjort.. MEN jag tycker de va strongt av dig att lyssna på dig själv och göra de DU tycker känns bäst! För den känslan och hemlängtan man får så kan nog ingen rikigt förstå. You go girl:) Du hinner nog med en tur till stranden i aussie nån gång ist;)kan ja varmt rekomendera!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 januari 2010 03:23

Jag insåg att jag inte har talat om att jag är framme hos min hostfamily. Jag kom sent igår kväll, de stod och väntade på mig på tågstationen med en stor skylt med mitt namn på. De var massa känslor som poppade upp när jag såg dem, jag blev jätte gla...

Av Sara - 30 december 2009 20:14

Må USA brinna i helvetet... Är det du Rickard lilla som skrivigt det? :) ...

Av Sara - 30 december 2009 19:57

Måste börja med att säga att min mage är upp och ner och fram och tillbaka! Idag och om några fluttiga timmar sitter jag i ett främmande hus med en främmande familj som jag ska bo och jobba hos. JAG ÄR NERVÖS!   Igår kväll åkte vi in till New Yor...

Av Sara - 30 december 2009 19:55

                    Fler bilder kommer en annan gång, detta var bara några av cirka 300 bilder som vi tog under våran tur till New York turen vi hade igår kväll! Det var underbart, skriver mer om de snart :) ...

Av Sara - 29 december 2009 04:34


  Jag glömde ladda upp denna bilden. Min värdmamma har bakat detta och skickat till hotellet. Jätte gulligt och jätte gott var det verkligen! Pratade med henne i telefon förut också, de känns jätte bra när jag pratar med henne. HOn verkar så rolig...

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards