USA,Washington D.C

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Framme i USA

Av Sara - 28 december 2009 02:08

Jag, Sara Johansson är framme i USA. It´s crazy! Trafiken mellan flygplatsen och vårat hotell var hur galen som helst. Har aldrig sett så mycket bilar i hela mitt liv. De tog över 3 timmar när de skulle ta 1 timme. Jo men visst, vi hade nog inte redan rest tillräckligt.. Damp på hög nivå!

Men nu är vi framme, vi har fått lite allmän information och våra hotellrum. Mina rumskompisar har dock inte kommit än, de landar säkert senare. Men eftersom jag kommer somna vilken sekund får jag nog träffa dem imorgon.De ringer och väcker oss 07.00, tack för den! Vi ska nog försöka oss över och se lite shopping imorn på rasten också, de ska bärjas i tid.


Säkerheten idag på flygningarna hette duga kan jag lova. Särskilt i Amsterdam, av med skorna och upp med ALLT bagage. Då menar jag allt. De vände upp och ner på varenda liten pyl i alla väskor. Sista timmen i planet var alla tvugna att sitta fastspända också, och de utan filt och kudde. Så man inte kunde hitta på något bus som inte är accepterat uppe i luften. Jag tycker nog att de gick hyfsat bra nör vi kom till USA, visst de hade tusen frågor om allt och ingenting. Men jag visste ju vart jag skulle, vad jag ska göra här, vad jag gjorde hemma innan jag åkte och allt de där. Så de va inga problem.


Herregud vilket långt blogginlägg, de va inte meningen! Men nu förstår ni kanske att jag är lite trött. Har mpnga intensiva dagar framför mig! Jag uppdaterar igen så fort jag kan..


 
 
Ingen bild

Marie

28 december 2009 09:55

Så himla kul att du är framme! Jag är så avundsjuk på dig, jag vill göra det IGEN!

 
Emma

Emma

28 december 2009 20:43

Häääärligt :D Fota massor!

http://emmibo.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

28 december 2009 23:23

Skönt att allt gick bra!=) Åh nu börjar jag längta ännu mer:D
läste att maten inte va någon favorit.....vi kommer få det jobbigt;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 7 januari 2010 20:47

Jag antar att jag måste ta tag i detta och förklara för er varför de varit tomt här..   Resan till USA var något jag hade sett fram emot hur mycket som helst, de var de enda jag ägnade mina tankar åt innan jag åkte iväg. De var också de enda jag ...

Av Sara - 1 januari 2010 03:23

Jag insåg att jag inte har talat om att jag är framme hos min hostfamily. Jag kom sent igår kväll, de stod och väntade på mig på tågstationen med en stor skylt med mitt namn på. De var massa känslor som poppade upp när jag såg dem, jag blev jätte gla...

Av Sara - 30 december 2009 20:14

Må USA brinna i helvetet... Är det du Rickard lilla som skrivigt det? :) ...

Av Sara - 30 december 2009 19:57

Måste börja med att säga att min mage är upp och ner och fram och tillbaka! Idag och om några fluttiga timmar sitter jag i ett främmande hus med en främmande familj som jag ska bo och jobba hos. JAG ÄR NERVÖS!   Igår kväll åkte vi in till New Yor...

Av Sara - 30 december 2009 19:55

                    Fler bilder kommer en annan gång, detta var bara några av cirka 300 bilder som vi tog under våran tur till New York turen vi hade igår kväll! Det var underbart, skriver mer om de snart :) ...

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards