USA,Washington D.C

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Dagen med stort D

Av Sara - 30 december 2009 19:57

Måste börja med att säga att min mage är upp och ner och fram och tillbaka! Idag och om några fluttiga timmar sitter jag i ett främmande hus med en främmande familj som jag ska bo och jobba hos. JAG ÄR NERVÖS!


Igår kväll åkte vi in till New York och såg massa fina saker, shoppade massa I LOVE NY tröjor på Times Square. Vi var också uppe i Top off the rock, kan inte beskriva känslan med ord. Först och främst så var det 76 våningar upp, och det med hiss. För er alla som känner mig var bara det faktum att åka hiss upp en utmaning. Jag trodde jag skulle dö rent ut sagt. Men tro de eller ej jag klarade mig ändå upp och ända ner. Lock för öronen hit och dit men jag var där uppe och jag var stolt över mig själv! Väl där uppe såg man ALLT, men fan vad kallt de var. De blåste och vi frös som tokar. Men de var det värt. Vi åkte ut och tittade på frihetsgudinnan, men fick inte bra bild. Såg också  ground zero, de va overkligt.

Vi såg massa andra saker från bussen, otroligt mycket från sex and the city! Det var en roligt tur som alla borde åka med som kommer hit, vi var isbitar men alla var glada och nöjda ändå :) REKOMENDATION!

 
 
Ingen bild

Marie

30 december 2009 20:22

Det kommer bli skitbra Sara :D

 
Carro

Carro

30 december 2009 21:59

Fasen va spännande!!! Jag blir (om det ens är möjligt) ÄNNU mer sugen på USA nu!!

http://carolineliisairene.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 7 januari 2010 20:47

Jag antar att jag måste ta tag i detta och förklara för er varför de varit tomt här..   Resan till USA var något jag hade sett fram emot hur mycket som helst, de var de enda jag ägnade mina tankar åt innan jag åkte iväg. De var också de enda jag ...

Av Sara - 1 januari 2010 03:23

Jag insåg att jag inte har talat om att jag är framme hos min hostfamily. Jag kom sent igår kväll, de stod och väntade på mig på tågstationen med en stor skylt med mitt namn på. De var massa känslor som poppade upp när jag såg dem, jag blev jätte gla...

Av Sara - 30 december 2009 20:14

Må USA brinna i helvetet... Är det du Rickard lilla som skrivigt det? :) ...

Av Sara - 30 december 2009 19:55

                    Fler bilder kommer en annan gång, detta var bara några av cirka 300 bilder som vi tog under våran tur till New York turen vi hade igår kväll! Det var underbart, skriver mer om de snart :) ...

Av Sara - 29 december 2009 04:34


  Jag glömde ladda upp denna bilden. Min värdmamma har bakat detta och skickat till hotellet. Jätte gulligt och jätte gott var det verkligen! Pratade med henne i telefon förut också, de känns jätte bra när jag pratar med henne. HOn verkar så rolig...

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards