USA,Washington D.C

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sara - 19 oktober 2009 19:42

Ännu ett steg närmare min USA resa. Idag var jag till Öster Praktiken och gjorde min hälsoundersökning, det gick bra. Det var inget vidare fel på mig vad hon kunde se. Tur det! Men en massa pengar skulle hon ha, för att skriva lite på ett papper i 10 minuter. Ingen dålig timlön det där inte.


Har också tagit korten som jag ska ha med mig till den Amerikanska Ambassaden den 2:a November. Nu ska jag bara testas för Tuberkulos, betala ambassaden och förhoppningsvis få mitt visum.


Jag längtar efter den 27:e December, finns inte rum för så mycket annat än det i mitt huvud just nu!

Av Sara - 5 oktober 2009 22:41

Just nu händer de inte överdrivet mycket. Jag mailar lite med min värdfamilj fram och tillbaka. Mamman i famijen skickade bild på deras yngsta dotter igår, hon hade börjat krypa. Hur söt som helst! De känns jätte bra att få lite bilder på dom med jämna mellanrum.. Jag skickade även lite bilder idag på mig och min familj. Några nya som dom inte sett!


Annars kämpar jag vidare med visum, foto, läkarintyg och sånt som måste fixas. Börjar även fundera på om man borde ha med mig lite pengar när man åker och hur mycket? Någon som vart i väg och vet hur mycket man behöver ha från start?

Av Sara - 2 oktober 2009 21:39

Jag räknade precis dagarna tills de att jag åker till USA. 86 dagar är det kvar.. Det känns som om de 86 dagarna kommer flyga fram. Väldigt mycket att göra innan dess, både med skolan och alla usa papper. Men det ska bli så roligt, 86 dagar. Herregud!

Presentation

Min resa som au pair.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards